1. decembra 2014

Ako byť zdravá aj tam dole? Alá gély na intímnu hygienu.

Čaute!
Dnes sa budem venovať problematike intímnych gélov a rozhodla som sa, že najprv začnem takou malou osvetou, prečo je vlastne dobré pre naše intímne partie používať špeciálne gély :)

Prevencia sa rovná dodržiavanie hygieny :) To samozrejme všetky vieme.

Momentálne k mnohým problémom prispieva súčasný životný štýl a móda. Ak preferujete obtiahnuté nohavice, syntetické materiály či tangá nohavičky, mali by ste brať do úvahy, že aj to môže byť stimulom opakovaných gynekologických problémov. 
Samozrejme ani jedna z nás sa nechce vzdať moderného šatníka, či  sexy spodného prádla :)
Z tohto dôvodu by sme mali klásť väčší dôraz na intímnu hygienu.

Voňavé sprchové gély, vďaka ktorým získame pocit sviežosti, sú pre intímne partie neprijateľné. Narúšajú naše pH. Hlavnou zásadou je používať neparfumované prípravky, a bez chemických prísad. Dokonca mnohí gynekológia odporúčajú len umývanie čistou vodou, ale také radikálne zasa nemusíme byť. :D

Na trhu sa dnes nachádza široká škála špeciálnych prípravkov na intímnu hygienu – mydlá, gély, peny aj obrúsky. Vďaka svojmu zloženiu sú určené na každodenné použitie. Prítomné laktobacily, vitamín E a kyselina mliečna zabraňujú vysúšaniu pokožky a narúšaniu optimálneho pH. Špeciálne prípravky majú protizápalové, antimykotické a antibakteriálne účinky (áno, sú na mne badať účinky výchovy matky, ktorá niekoľko rokov pracovala na pôrodnici :D :D ).

Preto sa v tomto článku zameriam na porovnanie troch gélov na intímnu hygienu.

LACTACYD FEMINA EMULZIA - z dielne Belgickej spoločnosti Omega Pharma. Podľa slov výrobcu je to emulzia pre každodenne použitie s obsahom kyseliny mliečnej a má držiavať pH 5,2. 
K Lactacydu sa vraciam pravidelne, aj keď som už za tie roky vyskúšala rôzne prípravky (nie s každým som bola spokojná, ale dostanem sa k tomu neskôr). Vždy má dobrú cenu, keď zvážim cenu a veľkosť balenia. K tomu som ešte tento mesiac mala šťastie a podarilo sa mi v TETA kúpiť 400ml balenie za cenu 1+1, čiže ma to dokopy vyšlo kolo 7,50EUR. Pri používaní Lactacydu som nezaznamenala žiadne nežiaduce účinky, a ak ho ešte nepoznáte, je to vlastne priehľadný neparfumovaný gél. Pri aplikácii stačí len malý kúsok a z tohto dôvodu balenie veľmi dlho vydrží.



 INTIMO neutrocare - Dove. 
Taktiež je to prípravok pre každodenné použitie, ktorý má udržiavať prirodzené pH intímnych partií. Cena sa pohybuje okolo 4 EUR za 250ml balenie. Veľkou výhodou balenia je pumpička, tým však jeho výhody pre mňa skončili. :( 
Rovnako to je priehľadný gél, ktorý mne osobne na rozdiel od Lactacydu, príde trošku parfumovaný. Teraz budem úprimná, osobne s ním nemám dobré skúsenosti
Po jeho aplikácii ma to pálilo. Skúsila som ho ešte pri ďalšom sprchovaní, ale výsledok bol rovnaký. Nemusím byť žiaden odborník, aby som vedela, že pálenie nie je dobrá vec. :D 
Tak som sa rozhodla dať od neho ruky preč. Aké sú vaše skúsenosti s týmto gélom? Dúfam, že lepšie.  


CANESTEN upokojujúci gél na intímnu hygienu - Bayer. 
Veľká nevýhoda Canestenu je, že sa dá kúpiť len v lekárni a druhá nevýhoda je cena, 200ml balenie stojí okolo 8EUR. Na druhej strane je to veľmi dobrý výrobok a mám s ním len tie najlepšie skúsenosti. Nič vás po ňom nepáli, dokonca uľaví od svrbenia a je bez konzervantov a farbív. Z týchto troch spomínaných môj favorit, ale nechcem vás ovplyvňovať :D


Vaša Katie :)

Aké sú vaše skúsenosti s gélmi na intímnu hygienu? Ktorý je váš favorit?

2 komentáre:

  1. pekny článok :) Pozývam ťa k nám na nasi úúúžasnuuu sužať.. urcite sa mrkni :) Výhra je naozaj hodnotná :) LIPSTICKS JUNGLE GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já mám teď od Nivee, který je vhodný i na holení a celkem se divím jak moc je dobrý. A navíc se s ním holí opravdu dobře. Nivea má těch gelů na intimní hygienu více, ale žiletku mají nakreslenou jenom na tom jednom.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)
Komentáre sú moderované kvôli spamu, ale inak uverejňujem všetky, aj pozitívne, aj negatívne :)