29. marca 2013

Zelený balkón

Čauko!
Asi pred týždňom som sa rozhodla obzvláštniť našu pavlač.
Pavlač je niečo ako balkón, len sa po nej aj vchádza do bytu, zväčša ju majú staršie tehlové domy.
A my jeden taký obývame. Je tam super, máme tam stolík so stoličkami a v lete tam raňajkujeme :)

Náš dom je však do tvaru opačného písmena L a my máme byt na spodnej strane.
Minulý rok sa k nám, do domu, prisťahovala žena s tromi deťmi (sú tam dva nájomné sociálne byty, ktoré patria mestu) a sedenie si dali do zhybu L-ka. Oni sú na druhom poschodí, my na prvom. Takže nám presne čumia do okien a "ksichtu", keď tam vysedávajú. 
Čo sú celé letné dni.
Museli sme si kúpiť na všetky okná záclony a vážne mi troška vadí chodiť na pavlač raňajkovať, keď nás celý čas pozorujú. 
(Dúfam, že celkový popis je zrozumiteľný a viete si to predstaviť.)

Tak som sa rozhodla, že zasadím nejaké popínavé ruže a pokúsim sa naaranžovať to tak, aby na nás nebolo až tak vidieť. Hodila by sa mi tam pergola alebo niečo podobné.
Taká užšia, aby sme zas nemali tmu.

Po bokoch, smerom k druhým susedom zas nasadiť nejaké vyššie kvety, prípadne M. asi bude chcieť rajčiny, tak uvidíme.

A pravdaže chcem zmeniť podlahu. Asi niečo záhradné, drevené - podlahovinu do exteriéru, možno z Ikey.

Takže, to je v skratke môj jarný projekt :) Ak vôbec tá jar príde, lebo vonku to rozhodne na koniec marca nevyzerá.

Prikladám ešte nejaké inšpirácie:





Tento posledný obrázok vystihuje moju predstavu o "pergole", len ten umelohmotný nábytok sa mi nepáči a chcela by som tam ruže, nie brečtan.

Ako napísala moja kamarátka na fb:
Prajem šťastný a veselý sviatok Kristovej zombifikácie a násilia na ženách.
;)

Čo vy? Ste záhradné duše? :)

8 komentárov:

  1. keď raz budem veľká, tak budem mať krásny veľký balkón s úžasnými voňavými kvetmi!

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. prva a druha inspiracia sa mi paci najviac...
    tak nech sa projekt vydari... potom sa nezabudni podelit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Určite sa podelím :) Pripravujem aj veľký seriál o nakupovaní vecí k tomu :)

      Odstrániť
  3. milujem letne ranajky vonku a zavidim balkon dost velky na ich praktizovanie ;) na serial a vysledne foto sa velmi tesim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ten prvý balkón je fenomenálny ... škoda, že mi máme balkón zaplastovaný :(

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Prvé dva balkóny vyzerajú super :) Nám sa ledva na balkón zmestí stolička, o nejak výzdobe ani nemôžeme uvažovať...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tretia fotografia sa mi veľmi páči. Inak my síce bývame v dome, ale pri sedení na terasu všetko vidno k susedom a to je otravné. Človek nemôže ani v pyžame a so strapatými vlasmi piť kávu na terase, lebo ho pozorujú susedia.. Navyše sú neďaleko nás také nízke bytovky a ľudia nám čumia rovno do záhrady, takže sa tam nemôžem opaľovať :(

    PS: Nakoniec ste to ako vyriešili? Celkom by som si pozrela fotky či ste to teda nejako vymysleli a ak áno, tak ako ;-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)
Komentáre sú moderované kvôli spamu, ale inak uverejňujem všetky, aj pozitívne, aj negatívne :)