28. januára 2014

HATE POST

Ahojte! 
Dnes to bude troška hate post, keďže som si akurát umývala vlasy a napadlo ma to a plus sa musím učiť, takže sa treba najprv odventilovať. :D

Takže začala by som globálne a to témou:
Čo neznášam na kozmetických spoločnostiach (troška zo zákulisia)
Neklamem si, je to biznis, na tom stojí celá spoločnosť a ani im to nezazlievam.
Len sa mi nepáči, ako sa snažia nenápadne podplatiť ľudí alias blogerky, predavačky, kozmetičky, lekárničky (a o podplácaní lekárov ani nebudem hovoriť, to je zdĺhavá téma a radšej sa budem držať pri kozmetike).

A to výrobkami zdarma. 

Blogerky - samostatná kapitola, zasielanie výrobkov zdarma za recenziu mi neprekáža, veď aj ja ju využívam, predsa napíšem to, čo si o výrobku myslím a do toho mi nikto nekecá :)

Predavačky, kozmetičky, lekárničky - NIKDY neverte tomu, čo vám odporúčajú, radšej si kuknite najprv recenzie na internete. Všetky z nich majú totiž motivačné programy a dostávajú zdarma výrobky, večere a iné vymoženosti.
A to sa týka aj predavačiek v parfumériách. 
X-krát sa ma pýtali, ktorú vôňu mám najradšej a čo by som odporučila a ja som odporučila vždy to, čo bolo akurát v motivačke :) Nie že by to boli zlé vône, ja som ten milý trtko, čo by to zas nespravil, ale upravila som realitu podľa seba. Potom sa to delí na uprednostňované a tie, čo sa predávajú až potom značky. :) Najlepšie navštíviť parfumériu viackrát, nechať si nastriekať na ruku (vôňa je iná na každej pokožke) a až po čase sa rozhodnúť. 

Všetko musí byť špeciálne
CHCEM šampón na normálne vlasy. VŠADE sú nejaké hlúpe prímesy kolagénov, výživných zložiek a čo ja viem čoho a z toho sa mi vlasy vždy zamastia na druhý deň.
Áno, mám dlhé vlasy, áno, chcem starostlivosť o končeky, ale preboha, veď si dám kondicionér, masku alebo čo. NECHCEM to mať v šampóne.
Mám doma 7 rôznorodých šampónov.
Buď mi neuveriteľne vysušia pokožku, že ma svrbí (na normálne až mierne mastiace sa vlasy) alebo ich mám na druhý deň premastené (na normálne až suché vlasy).

NECH SA VŠETCI STRČIA!
Kúpim si asi obyčajný žihľavový šampón a môžem ich okašlať.

(Dobre, dobre, som krutá, ešte musím otestovať Aussie a uvidíme, či ma prekvapia :)


V podstate neexistujúce výrobky pre tieto typy pleti:
zmiešaná/citlivá (samozrejme, vždy, keď máte citlivú, tak musíte mať aj suchú)
zmiešaná/protivrásková (je ich pár, ale málo - napr. Yves Rocher má)
ZMIEŠANÁ celkovo

Neviem, ale v poslednom čase sa mi zdá, že sa nám kozmetické firmy snažia nahovoriť, že máme všetci mastnú pleť. 
Neznášam rady na zmiešanú až mastnú pleť.
Prevažná väčšina žien má zmiešanú pleť, ale ak nechodia ku pravdovravnej kozmetičke, strašne veľa žien si myslí, že má mastnú, používajú výrobky na mastnú pleť a pleť sa im, samozrejme, ešte viac premastí.
Alebo majú rozšírené póry a čierne bodky, ale pleť sa im šúpe, tak si myslia, že majú suchú. Nie, majú zmiešanú a dehydratovanú - nemastný hydratačný krém a piť! (krém len viaže vodu, nevie si ju vytvoriť.)
TOTO je aknózna a mastná pleť! Sú aj horšie varianty. Tak si to pozrite a porovnajte s tou svojou.

Určitý čas som mala dva krémy a dve čistítka (tonikum som si nechala jedno, až taká šialená nie som), ale celkom dobre sa mi osvečilo používať čistenie na zmiešanú až mastnú, tonikum na normálnu a potom nemastný hydratačný krém.

Tmavé make-upy
Vyzerám snáď ako afričan? Nie? Tak potom prečo preboha firmy vyrábajú tmavé make-upy a nazývajú ich najsvetlejším odtieňom???
Strašne ma tým vedia nasrať.
Make-up môže byť akokoľvek skvelý, ale je mi NANIČ, ak je tmavý.


Čo "serie" vás? Čo si o tom myslíte? 
(Kto vie poradiť dobrý šampón, sem s ním)

10 komentárov:

  1. Linda,

    asi si fakt naštvaná a úplne ti rozumiem. Príčinou je jednosmerná reklama od firiem k zákazníkom, kde sa nepíše to, čo nás zaujíma. To, že sú všetky šampóny " najlepšie" predsa všetci vieme. Preto sú tu špeciálni blogeri, ktorí to vedia dať na správnu mieru. Samozrejme tých treba tiež nájsť a keďže sa v názoroch líšia, často je to len na samotnom zákazníkovi, ktorý spozná ten, či ten výrobok systémom pokus omyl. Preto vždy oceňujem, ak bloger píše podľa seba a podľa svojich reálnych skúseností. Presne tak ako si to napísala v článku. Dostaneš výrobok zdarma, ale to ťa neovplyvní v tvojej kritike.

    Ja som podobne ako iní, použila už množstvo šampónov a zistila som, že obyčajný žihľavový je asi najspoľahlivejší. Po umytí si dám do vlasov žihľavovú alebo brezovú tinktúru a je to. Keďže je vhodné sem tam to striedať, tak v súčasnosti používam medový šampón, samozrejme aj s vyživujúcou medovou tinktúrou. Zatiaľ to chválim.

    Maj sa pekne a vďaka za super príspevok

    Keida

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za super komentár :)
      Toto samozrejme všetko viem, len ja mám troška iné požiadavky, je pravda, že spadám do malej kategórie "normálnych" vlasov, takže v tomto prípade sú mi blogeri nanič.
      Len by spoločnosti mohli z tých 500 druhov mať aspoň jeden na normálne vlasy :)

      Reálne vyskúšam, ďakujem za radu :) Ale medový asi prenechám iným, keďže opäť nič vyživujúce nechcem :D

      Odstrániť
  2. Na smisenou plet zkus mesickovou radu od lavery, je super:)
    Pokud jde o sampon, tak taky lavera a pak logona zakladni radu (pure), coz je naprosto osekana verze samponu jak jen muze byt, uplne bez primesi typu kolagen, keratin apod.

    Jinak me sere spousta veci, ale nska jsem se rozhodla byt slunickova, lol

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. z Laveny som skúšala - opäť skoré premastenie, ale Logonu ešte nie, takže poprípade poriešim po "výplate" (resp. ako živnostník, po fuške) - a ako pozerám majú práve ten žihľavový pre všetky typy vlasov (inak vyživujúce, čomu sa chcem vyhnúť).
      Tak nech ti slniečko vydží po tvojom skoro zavraždení v Paríži :D

      Odstrániť
    2. Mě holička vždycky říkala, že mám používat úplně ten nejlevnější kopřivový šampón.

      Odstrániť
  3. Taky jsou určité věci,které nemůžu vystát,ale snažím se je ignorovat:D s těmi šampóny máš ovšem pravdu,dnes musí být vše hrozné speciální -_-

    OdpovedaťOdstrániť
  4. žihlavový šampon veru jeden z naj. Mne inak vyhovuje Aussie, neviem, či si skušala...
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť
  5. timotej pure (dostat v tescu - maju ho v uplne spodnej policke :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Za mňa Weleda šampóny. Maju 3 druhy, na normálne, mastné alebo suché vlasy. Bez sulfátov, ktoré vysušujú, bez silikónov, parabenov a podobných škodiacich chem. látok. Ak skutočne niekto bojuje s vlasmi alebo vlasovou pokožkou tak potom značka Cannaderm s liečivym konopím, opať bez chem. prímesí. Ako píšeš, make-upy ma rozčulovali tak som ich prestala používať. :-) Mňa najviac hnevá, že veľké komernče firmy zavádzaujú ludí! Pred ludske zdravie a krásu stavajú zisk a peniaze. Ak chcete radu, nikto neporadí a ak sa u nich chcete sťažovať zasa nič. Len kupuj, kupuj a kupuj ich "zazračné" výrobky.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. S tými odtieňmi make-upu máš úplnú pravdu, mňa samú to tiež v obchode strašne rozčuľuje, keď sa tak pozriem po drogérii tak si takmer nie je čo vybrať, všetko je tmavé s nádychom do oranžova, máloktorý make-up na mne neoxiduje, neviem čím to je, ale tie čo sú so žltým podtónom a mám pocit že ich je väčšina tak tie áno, vyhovujú mi len tie s ružovým podtónom a taký som doposiaľ našla jeden. Make-upov je spústa a aj sama som ich už vyskúšala neskutočné množstvo ale väčšinou mi práve odtieň nevyhovoval. Neviem, podľa koho určujú tie odtiene a neverím že nevyrábajú svetlejšie, len ich na naše trhy podľa mňa nedodávajú a možno je to tak trochu aj reklamou, že keď sa opálime tak potrebujeme tmavší make-up, nuž neviem, ja sa na tvári neopálim takmer nikdy takže mi je ten tmavší make-up aj tak nanič. A tie šampóny na vlasy tiež súhlasím, moje vlasy sú také mierne mastné, umývam si ich každý druhý deň a tiež nechápem, na čo obsahujú toľko vyživujúcich zložiek, ešte mi žiaden šampón vlasy nevyživil, na to sú fakt masky príp. kondicionér alebo séra, ale šampóny podľa mňa dosť ťažko.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)
Komentáre sú moderované kvôli spamu, ale inak uverejňujem všetky, aj pozitívne, aj negatívne :)