20. novembra 2013

Skvelé projekty!

Ahojte!
V posledných rokoch stále okolo mňa vznikajú nové a nové zaujímavé projekty, na ktorých som sa aj osobne zúčastnila.
Rada by som sa s vami o nich podelila, nech tiež môžete skúsiť niečo nové :)
V prvom rade by som upozornila na známejšiu stránku.
www.couchsurfing.org

Dlho som bola v tom, že ju už každý pozná, ale keďže som sa dozvedela o opaku, tak ju predsa len zahŕňam. Skvelý projekt.
Máte voľný gauč? Môžete ubytovať u seba zahraničné návštevy, spraviť im prehliadku mesta a ísť večer na pivo. Ak však nemáte čas, nevadí, budú vďačný len za to ubytko.
Ste študent/ka a chcete spoznávať ďaleké krajiny? Nemáte peniaze? Nevadí, vďaka tejto službe sa môžete ubytovať zdarma a ušetriť nemalé peniaze.

Najprv sme s priateľom ubytovali doma dvoch francúzov, dvoch poliakov, dvoch španielov, gréka a opäť dvoch francúzov.
Ja som využila túto "pomoc" spolu s kamarátom, keď sme boli minulé leto v Rumunsku, Moldavsku a v Ukrajine.
Okrem toho, že sme mali zdarma ubytko, skvele pokecali, dokonca nám veľakrát aj jedlo pripravili, dozvedeli sme sa neuveriteľne veľa o spôsobe života a celkovo kultúre v danej krajine.


Ďalším skvelým projektom je
www.postcrossing.com
Je to stránka, kde sa zaregistrujete, necháte si zaslať adresy a veselo posielate pohľadnice smer svet.
Je to jednoduché a zábavné.
Jediné, čo ma trápi, je skútny nedostatok pekných jednoduchých pohľadníc, ktoré môžete poslať bez obálky a nie je tam žiaden nápis.
Zatiaľ som posielala typicky bratislavské - panorámy.
Nezabudnite nakúpiť zaujímavé známky :)


Ako ďalší vám predstavím taký slovenský projekt (ktorý sa však rozliezol aj do sveta) a pridám jeho svetovú "predlohu".

www.knihobeznik.sk

Nerobme si nádeje, je to troška aj reklama, keďže to organizuje martinus.sk, ale kašlať na to, skvelá myšlienka ako táto by sa nemala stratiť. Plus nemôžme samozrejme zabudnúť, že do toho projektu tie knihy martinus aj venoval. :)
Podstata je v tom, že si na mape vyhľadáte knihu, nájdete ju, zaregistrujete, že ju máte, prečítate ju a následne zase niekam schováte a zaznačíte to na mapu.
Nemajte boja, sú aj oficiálne miesta pre uľahčenie.
Plus, môžete do projektu venovať aj vlastné, prachom zapadnuté knihy. Je veľká pravdepodobnosť, že niekoho môžu ešte potešiť. :)

O svetovom bratovi knihobežníka som sa dozvedela v Moldavsku, kde som v hosteli našla knižku venovanú tomuto účelu. Podstata je tá istá a knižky putujú po celom svete.

www.bookcrossing.com



Pri knihách ešte ostaneme.
Môj priateľ je z Vajnor, tak som sa s ďalším z projektov zoznámila práve tam.


Myšlienka začala v USA, postupne sa rozširuje do celého sveta.
Na niektorých miestach máte veľké vtáčie búdky, v ktorých sú knižky. Môžete si hociktorú zobrať len tak. Keď ju prečítate, vrátiť. Ak sa do nej zamilujete, doneste namiesto nej inú (samozrejme nie nejakú starú, čo nikto nechce, ale peknú v dobrom stave :).

Na obrázku vidíte aj miesta, kde sa dajú tieto "búdky" nájsť.


Áno, áno, búdky sú aj na Slovensku :)
Volajú sa Vajnorské malé knižnice a sú krásne vymaľované vajnorskými ormanentami.
Lokalita - Bratislava, Vajnory
Ich FB stránka:
Vajnorské malé knižnice

Zistila som však, že aj inde na Slovensku sa takýto projekt zrealizoval, aj keď nie sú zapojené do toho medzinárodného (neviem prečo :D).

Ďalšia v Banskej Bystrici.
FB stránka:
Knižnička

V Bratislave - v Ružinove - bola prvá knižnica
FB stránka:
Ďakujem, sused

Ako na ich úvodnej fotke vidíte, rozrástli sa aj do iných miest.


Neuveriteľne ma teší, že takéto projekty existujú a rozrastajú sa.
Tak hádam si nájdete medzi nimi aj ten "svoj". :)

Ako sa vám páčia tieto projekty? Máte s nimi skúsenosti? 
Poznáte nejaké ďalšie zaujímavé, ktoré by sa oplatilo zverejniť (svetové, slovenské ale aj české)? Napíšte!

2 komentáre:

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)
Komentáre sú moderované kvôli spamu, ale inak uverejňujem všetky, aj pozitívne, aj negatívne :)