11. novembra 2013

Hennovanie

Ahojte!
Práve sedím na posteli, popíjam dokonalú kávičku, počúvam Lanu a rozmýšlam, čo ďalej.
Uvedomila som si, že som sa dlho nevenovala blogu a celkovo mi to chýbalo.

Mám pripravených viacero výrobkov na recenzovanie. Nadnes to bude o henne - dokonalom výrobku alá farbe na vlasy.
Nenechám na ňu dopustiť. Mám krásne dlhé vlasy (jediná vec, na ktorú som naozaj hrdá) a nechcem vedieť, čo by s nimi porobila obyčajná farba na vlasy.
Nebuďme naivné. Henna je skvelá, ale kvalita vlasov sa aj tak znížila. Prirodzenosť je predsa len najlepšia. 
Ale popritom všetkom je stále o 100 bodov lepšia ako farba.
Viete, čo je na henne však najlepšie? Nemám vyrastené končeky. Farba sa jemne vymýva (aj keď sa nikdy nevymyje úplne) a odrastky vyzerajú prirodzene. Keďže som extrémne lenivý jedinec, veľmi mi to vyhovuje, že stačí farbenie raz za 3 mesiace a nevyzerá to ani vtedy zle. A to mi rastú vlasy extrémne rýchlo. 
A ešte, nikto mi nechce uveriť, že to mám nafarbené. Vyzerá to skutočne prirodzene. :)

Moju hennu som si objednávala z e-shopu Bionatural.
Aby som upresnila, dostala som ju tentokrát zdarma na testovanie, ale predtým som si ju objednala ako klasický zákazník. Prístup majú veľmi dobrý, výrobky vždy došli kvalitne zabalené a rýchlo, takže odporúčam :)

Takže najprv vám ozrejmím postup.

Najprv si pripravíte vodu, ktorú necháte cca 6 hodín postáť.
Ďalej potrebujeme hennu (samozrejme :), nekovovú misku a drevenú alebo umelohmotnú lyžičku.
Je veľmi dôležité nepoužívať nič kovové.

K výslednému efektu môžete dokúzliť niečo naviac prídavnými zložkami.
Napr. ja používam citrónovú šťavu na ešte oranžovejší efekt, na červenejší sa používa červená paprika, na suché vlasy môžete primiešať olej a pod.


Všetky zložky zmiešame (henna, voda, citrónová šťava). Ak ste vodu nechali odstáť, môžete ju zmiešať rovno alebo ju treba prevariť. Ja aplikujem oba kroky (istota je istota :D).
Ja na svoje dlhé vlasy používam 2 balíčky henny, ale normálne by stačil aj jeden a pol (ja mám celkom husté vlasy).

Treba vytvoriť zmes konzistenciou podobnú hustému jogurtu.
Redšiu nedávajte, pretože vám to z hlavy počas pôsobenia bude stekať.



Sú rôzne návody. Niektoré hovoria, že treba hennu aplikovať, niektoré, že treba ešte počkať.
Ja ju nechávam na teplom mieste (napr. radiátor), prikritú idelitom, postáť cez noc.
Aplikujem na druhý deň.

Po aplikácií ju nechám pôsobiť dve hodiny. Odporúča sa viac, ale keďže na mojich vlasoch je strašne ťažká a bolí ma z toho hlava, nechávam ju fakt len dve hoďky a výsledok sa mi aj tak páči.

Musím podotknúť, že aj henna má jedno negatívum a to, že pri aplikácií a zmytí je asi všade a ďalšie dve hodiny ju zmývam z umývadla, vane, zeme a seba :D
Ale raz za tri mesiace to nie je nič strašné.

Nemúsíte sa obávať, z tváre a rúk ide dole. Raz som nevedela nájsť rukavice a vyčistila som to z rúk cifom. Neodporúčam, ale v najhoršom prípade sa dá vyriešiť všetko.
Na vani môžu ostať oranžové pozostatky, nelakajte sa, dajte tam pôsobiť vrstvu cifu a vydrhnite to alebo na to kašlite a len umyte, o týždeň tam už nič nebude.

Výsledný efekt?
Pripájam obrázky :)

PS: Keď sa na na pozerám, je mi zle... Už som 3 kilá schudla a idem ďalej - strašne som bola rozožratá...

Aké sú vaše skúsenosti s hennou? Ak poznáte nejaké triky, napíšte :)




11 komentárov:

  1. máš krásne dlhé vlasy, ale šli by ti aj viac dohneda :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Prirodzené mám špinavo blond, hnedá by sa mi asi nepáčila :)

      Odstrániť
  2. Joj, skutočne nádherné máš vlasy, krásne dlhočizné a už takto na pohľad pôsobia husto a kvalitne! :)

    Ja hennujem už vyše roka a nikdy som nemala krajšie vlasy! Okrem toho sa mi aj páči byť červenovláskou. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) aj mne sa páči byť ryšavou :) vytŕčame tak z radu :D

      Odstrániť
  3. Máš opravdu krásné vlasy! Já si hennu dávala asi dvakrát minulý rok, teď ale na zimu zase plánuji. A překvapilo mne, že ji tedy aplikuješ vychladlou? Vždy jsem myslela, že se má dávat co nejteplejší - nebo se má jen co nejteplejší vodou zalévat? Děkuji, Adriana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zalievam vriacou vodou a keď je henna na radiátore, tak nevychladne :) ráno ju treba troška zriediť, tak zase zalievam vriacou vodou a tým sa ešte viac oteplí :)

      Odstrániť
  4. To sú vlasy :OO Ja som naopak neobdarovaná krásnou hrivou, ale čo už..Inak vlasy som si v živote nefarbila ani nepoužila melír, takže som za to veľmi rada, že mám prirodzené vlasy aj ked nie krásne a husté :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. :D rozmyslala som nad hennou ale je to zdlhavý postup :D som príliš lenivá a zostávam pri chémii

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hrozně mě štve, že teď nemám čas chodit na žádné blogy a chybí mi to...nemám čas skoro ani na ten svůj. Máš nádherné vlasy týjo a na té fotce ti to hrozně sluší. S hennou žádné zkušenosti nemám, takže se k tomu nijak nevyjádřím bohužel. Já si teď barvila poprvé sama hlavu, ale klasickou barvou...původně jsem myslela, že ta barva je fajn,ale na denním světle vypadám jak pampeliška, takže to zase tak fajn není. Měj se krásně, Dullsinea.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dobre, tak teraz prehodnocujem môj rebríček najkrajších vlasov, doteraz bola na 1. mieste jedna kočka zo školy, ale odteraz si tam ty.. Farba je nádherná, si asi prvá koho poznám čo používa hennu a popravde doteraz som o nej veľa nevedela, bola to pre mňa skrátka len alternatíva ku klasickým farbám. Po tvojom článku ale zvažujem, či ju nevyskúšam aj ja. Vlasy si farbím už dlhé roky a začína to byť na nich vidno, sú dosť vysušené. Veľmi sa mi páči odtieň aký máš, niečo také si už dlhšie predstavujem aj pre seba, no pri klasických farbách vždy narazím buď na niečo svetlejšie, alebo niečo moc tmavé, skrátka nikdy to nie je ono... Teraz mám asi prvýkrát farbu, ktorá mi vyhovuje, ale neverila by si, aj tá sa dostavila až po mesiaci vymývania originálu farby :D Pôvodný odtieň z obalu sa nedostavil vôbec, zato si moja hlava prešla všetkým možným za ten mesiac, dalo by sa povedať, že farba sa tak dlho a tak veľmi vymývala, že som každý deň mala iné vlasy (tú značku už nikdy viac!!!), takže tak.. Ach, veľa kecám O:-) V každom prípade sa mi tvoje vlasy páčia a nalákala si ma na tú hennu... ;-) :P

    S pozdravom Zuzka | www.sueandcolours.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moje vlasy sú tiež špinavý blond. Istú dobu som si farbievala šampónmi od Palette, vždy intenzívny červený. A už rok a pol si hennujem. Používam bordovú. Ale nikdy sa mi nepodaril ten odtieň získať taký bordový. Áno, vlasy sú červené, ale skôr s takým odleskom do ryšava. Asi si skúsim nechať hennu na hlave cez noc a uvidím, čo to dá.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)
Komentáre sú moderované kvôli spamu, ale inak uverejňujem všetky, aj pozitívne, aj negatívne :)