9. mája 2013

Starostlivosť o pleť

Čaute!
Všimla som si, že veľa z vás (a to aj blogeriek) nevie alebo nie je si istá, ako sa vlastne starať o pleť.
Keďže mám tak troška kozmetického vzdelania, rada by som priblížila ako riešiť problémy s pleťou a takisto vám ukážem moju starostlivosť o pleť.

Aké sú typy pleti?
Suchá - suchá, šupinatá, začervenená, nemá akné, náchylná na tvorbu vrások
Normálna - výnimočný typ pleti - je jemná, má troška viac mazových žliaz na čele, nose a brade - nezabudnite, ak máte normálnu pleť, treba sa o ňu starať, aby taká aj ostala
Zmiešaná - mastnejšia T-zóna (čelo, nos, brada), pórovitejšia
Mastná - hrubá, drsná, veľa mazu, póry po celej tvári, leskne sa - to, že máte dve vyrážky, neznamená, že máte mastnú pleť :D

Vlastnosti pleti?
Citlivá - začervenanie, podráždenie pri zmene
Aknózna
Dehydrovaná - šupinky

Ako sa starať o pleť?
Každá žena má jedinečnú pleť a tak sa o ňu treba starať. V podstate momentálne nebudem popisovať postupy pri každej pleti, iba vo všeobecnosti, ale pravdaže, treba používať prípravky určené špeciálne pre vašu pleť. Takže, len v skratke :)

Ešte jedno upozornenie, ak máte zmiešanú pleť (cca 80% žien v našich zemepisných šírkach) NEPOUŽÍVAJTE výrobky na mastnú pleť (keď už, tak len občas a lokálne). Môže to pleť nehorázne rozhádzať a ešte viac premastiť (to viete, pleť sa po očistení vysuší a myslí si, že veď potrebujem premastiť :)

Celá starostlivosť o pleť pozostáva z piatich krokov:

1. krok - čistenie
Pleť treba ráno aj večer očistiť. V noci sa pleť regeneruje a vylučuje na povrch nečistoty, ktoré treba ráno očistiť a večer je to asi jasné - od make-upu a nečistoty zo životného prostredia.
Použité výrobky: Čistiaci gél/krém, odličovač očí

2. krok - živiny
Maska na tvár - zvoľte si ju podľa typu pleti alebo aktuálneho problému - hydratačná, čistiaca, rozjasňujúca - je ich nespočetné množstvo. Odporúča sa masku používať 2-krát týždenne.

3. krok - hydratácia a dočistenie
Tonikum - je dôležité, pretože nielen dočistí pleť (napr. od farbív z make-upu), ale aj hydratuje, osviežuje a plus uzatvára vyčistené póry.

4. krok - hydratačný krém
Krém - toto požnáte asi každá - viaže vodu a vďaka tomu hydratuje, zjemnňuje pleť, zanecháva pleť vláčnu a sviežu.

5. krok - make-up
Aj make-up patrí do starostlivosti o pleť, pretože okrem estetického hladiska, vytvára na pleti jemnú vrstvu, ktorá chráni pred nečistotami z okolia. Veľa žien si myslí, že túto funkciu vykonáva krém na tvár, ale nie je to pravda, pretože krém vsiakne do pleti a make-up ostáva na povrchu.

Doplnková starostlivosť
Každej žene niečo naviac, čo aktuálne jej pleť potrebuje.
Krátke zhrnutie:
Mikrodermálna sada - alebo peeling a ukľudnenie, aby sa pleť nepodráždila - super, ak máte póry alebo vrásky, prípadne jazvičky - odstránenie odumretých buniek, rýchlejšia regenerácia pokožky
Očný krém - od 25-ky nutnosť!!! Dovtedy sa oplatí investovať do hydratačného alebo používať špeciálny napr. na kruhy pod očami
Séra - rozjasňujúce alebo protivráskové - podľa potreby, od 25, ale ak máte mastnejšiu kožu, tak aj neskôr, je dobré aj na popraskané žilky

A čo používam ja?

Mary Kay - odličovač na oči, čistenie, tonikum a maska na normálnu pleť v jednom, krém na tvár (ružový je na normálnu pleť, zelený na zmiešanú až mastnú - podľa potreby, v zime som používala na normálnu, v lete budem na mastnú).
Na Mary Kay nedám dopustiť. Vyskúšala som už všeličo, ale práve MK mi pomohla s problémami s pleťou a kožnou chorobou.


Doplňujúca starostlivosť - Mary Kay - hydratačná maska na tvár, doplňujúci hydratačný krém, gél, očný krém proti starnutiu (mám síce len 22, skoro 23, ale už mám jemné vrásky a som z toho na prášky :D)


A moje rôznorodé masky a sérum na tvár (je to len výber z najlepšieho :).
Milujem masky na tvár, som na nich tak troška závislá, každý týždeň minimálne dvakrát :D

Avon - levanduľové nočné sérum, zlupovacia a čistiaca levanduľová maska, hydratačná maska, maska na mastnejšiu pleť
Weleda - osviežujúca maska na tvár
Oriflame - pure nature maska na tvár - je cekom nanič, mám ju len ako taký placebo efekt, dostala som ju a je mi to ľúto zahodiť (alias neodporúčam, preto som ju sem aj zahrnula :D)
Biobeauty - čistiaca bahenná maska a päťminútová pleťová maska
Akamuti (bionatural.sk) - ružová pleťová maska
Bielenda - Eco care - organická pleťová maska zelený íl
Mary Kay - hydratačná maska a extra vyživujúci krém (používam ho na suché miesta a na pery ako masku - je geniálny)


A pravdaže, ošetrenie pleti platí aj pre mužov.
Ten môj (áno, prinútila som ho :D) používa čistiace mydlo určené na pleť, tonikum a krém na tvár.


Aké výrobky sa nachádzajú vo vašej dennej starostlivosti?

12 komentárov:

  1. Bezvadný článek. Pleť si docela čistím..tedy oproti dřívějšku, kdy jsem to nedělala vůbec. Ale na to, abych si ji čistila každý den jsem flink, stejně tak i s odličováním. Vím, že se to nemá. Sama si pak nadávám,ale jsem prostě lenoch no.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. njn, ale to, ako sa staráš o pleť bude o rokov vážne vidieť :) a plus, dávaj si pozor na odličovanie očí, lebo mihalnice sa kvôli špirále v noci veľmi radi lámu.

      Odstrániť
  2. Nemůžu se rozhodnout(nebo zjistit?:D)jestli je moje pleť mastná nebo smíšená..Vždycky jsem ji považovala za mastnou a aknózní(ne teda nějak hrozně..),ale teď spíš přemýšlím,jestli není smíšená...
    Kařžodpádně..Mám tu masku od Oriflamu...Nepoužívám ji nějak pravidelně,takže účinky nemůžu posoudit,ale asi začnu...:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak máš záujem, vkľude pošli na môj mail (lindascasper@gmail.com) avoju fotku tváre bez make-upu (ale nie hneď po očistení, ale napr. ráno po zobudení) a ja ti budem vedieť cca zistiť typ pleti :)

      Odstrániť
    2. Tak jo,zkusím to :)).Děkuju :)).

      Odstrániť
  3. Jak píšeš, pokud se budeme starat o pleť, tak to bude vážně vidět! Ještě před zhruba dvěma roky jsem měla problém s akné (a to mi bylo už 23). Pak jsem na péči zapracovala, jak popisuješ v článku (používám zelenou řadu od Biodermy, pořádný hydratačný krém - mám teď skoro neznámou značku Divine way, pleťové masky - taky mám ráda ty od Avonu) a světe div se - ono to vážně pomohlo! Teď mám akné jen vyjimečně, pleť se mi jednoznačně zlepšila, ani nevím, proč jsem se o ni tak nestarala už dřív :) Takže doufám, že tvůj článek inspiruje další slečny, aby se nezanedbávaly! :) Mimochodem Mary Kay už nějakou dobu sleduju, rozhodně něco vyzkouším :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na Planet Spa masky nedám dopustiť aj ja :) ale celkom sa mi pozdávajú aj niektoré z Oriflame :) Ale nevedela by som si predstaviť deň bez klasickej okrúhlej modrej Nivey ktorá mojej pleti robí najlepšie :).

    Pozývam na Giveaway!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. priznavam, ze ja sa k svojej pleti nespravam najlepsie...napr ocny krem si sice vzdy kupim, ale nikdy ho >nestihnem< minut kym je este v zaruke. skratka som lepsia skor v zhromazdovani kozmetiky ako v jej aplikacii :D

    teraz konecne znem pozitiva riadne mastnej a aknoznej pokozky z cias mojej puberty -> vtedy sa to nejak vyblaznilo a teraz je ani sucha ani mastna a prijemne nenarocna :)
    MK je fakt kvalitka, ale treba za nu zaplatit. takze skor siahnem po nieco z biodermy alebo dermacolu ked je akcia a kupim aj do zasoby :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pekný článok Lili (ak môžem) :) ...s MK nemám žiadne skúsenosti, ja som zvyknutá už na rad Sébium z Biodermi - to je zas moja značka na ktorú nedám dopustiť :) tiež sú masky moja závislosť, u mňa prevažujú väčšinou exfoliačné Avon/Oriflame.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pěkná sbírka :). To mi připomnělo, že už jsem si docela dlouhou dobu nedala žádnou masku. Co jsem měla mi došly a jednorázovky jsem si nekoupila už dlouho.. asi budu muset navštívit drogérii! :)
    Střípky z mého života

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Pekne prepacovaný článok. Určite to pomože dievčatám ktoré v stratostlivosti o pleť tápu:) Aj moja základná starostlivosť sa neobíde bez kozmetiky Mary Kay.
    DanyLoveLife

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Masiek nieje nikdy dosť :) jediné čo podľa tvojej starostlivosti ja nepoužívam je tonikum, nejak to nepovažujem za potrebné :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)
Komentáre sú moderované kvôli spamu, ale inak uverejňujem všetky, aj pozitívne, aj negatívne :)